Veckoprepp v 20
Här kommer en ny veckoprepp för att hjälpa dig att göra vardagen godare, grönare och enklare. Så du kan njuta mer av den!
Hej!
Hoppas att du har haft en fin vecka, den första veckan i maj ju! Hinner du stanna upp och spana in alla blommor som växer? Okej kanske inte alla, men kanske någon? Det är ju mitt eget lilla njutarhack nu. Att liksom stanna till i typ några sekunder och sen gå vidare. För svoosh säger det och så har de blommat över!
Och på tal om svoosh. Ungefär så snabbt går den här veckans prepp. Det är den snabbaste hittills, tror jag. Jo det måste det vara. Den är riktigt lättpreppad i alla fall. Och god!
Sammanfattningsvis ser det ut såhär:
Veckans storkok: Kokoksmjölksås som äts på två sätt
Ugnsrostad potatis med grillost, marinerade bönor och dillyoghurt
Veckans nödrätt: Krämig pasta med oliver och svarta bönor
Veckans sallad: Broccoli med dressing
Veckans mellis: Mangosmoothie (eller glass)
Recept, inköpslista och preppschemat kommer här:
Veckans storkok: Kokosmjölksgryta
Den här grytan gör du som storkok och sedan kommer du att äta den på två olika sätt. Den blir dessutom bara godare av att stå till sig. Ps detta är också en sån där perfekt bas att frysa in. Här hittar du inlägget med fler baser.






